نمایش بی کلام در مورد مصرف نادرست آب
این نمایش بی کلام می تواند مقدمه ای برای گفتگو در مورد مصرف صحیح آب آشامیدنی باشد. از آنجا که نمایش، نمایشی بدون کلام است، می تواند به تقویت درک مطلب دیداری دانش آموزان کمک کند. آنها باید موقعیت های مختلف نمایش و ارتباط میان آنها را درک کرده و سعی کنند مفهوم نمایش را متوجه شوند. نمایش زبانی ساده دارد و درک آن برای دانش آموزان دشوار نیست.
این نمایش بی کلام زمینه ای برای تلفیق علوم تجربی با درس فارسی است.
بعد از نمایش فیلم با طرح سئوال از دانش آموزان بخواهید در مورد دریافت های خود صحبت کنند. سئوال های ابتدایی باید در مورد کلیات نمایش باشد (مثلاً موضوع کلی نمایش چه بود؟) و پس از اینکه دانش آموزان کلیت نمایش را متوجه شدند می توان سئوالات جزئی تری پرسید (سئوالاتی در مورد هر یک از موقعیت ها)
از این نمایش می توان برای مرحله درگیر کردن (اولین مرحله از مراحل تدریس 5E) استفاده کرد. دقت داشته باشید که در پایان این مرحله باید سئوالاتی برای دانش آموزان ایجاد شده باشد. می توانید از آنها بخواهید که سئوالات خود را مطرح کرده و شما در مکانی از کلاس آنها را ثبت کنید. بعد از پایان تدریس می توان دوباره به سئوالات مراجعه و در مورد آنها گفتگو کرد.