کاوشگری در مورد تغییرات فیزیکی و شیمیایی
کلاس های خوب فرصت های بی نظیری برای یادگیری هستند. در این کلاس خوب، با دانش آموزان مدرسه محمدیه (تهران ـ منطقه 12) برای کشف تغییرات مواد همسفر خواهیم شد.
معلم تعدادی ایستگاه برای دانش آموزان طراحی کرده است. در هر ایستگاه ، دانش آموزی که مسئول وسایل گروه است، کاربرگ مربوطه را از معلم تحویل می گیرد. اعضای گروه کاربرگ را با دقت می خوانند و سپس مرحله به مرحله آن را انجام می دهند.
این فعالیت 8 ایستگاه دارد. هر ایستگاه یا تغییری فیزیکی است و یا یک تغییر شیمیایی. البته دانش آموزان هنوز این دو مفهوم را نمی دانند و معلم هم چیزی در این مورد نمی گوید. تنها از گروه ها می خواهد که همزمان با انجام فعالیت هر ایستگاه، مشاهده گر خوبی باشند و هر آنچه با حواس خود درک می کنند را با بقیه به اشتراک بگذارند. اشتراک ایده ها فرصتی طلایی برای تقویت مهارت مشاهده گری است.
یکی از مهمترین نکات این کلاس آن است که دانش آموزان از طریق مهارت دسته بندی کردن به این نتیجه می رسند که تغییراتی که اتفاق افتاده را می توان در دو دسته قرار داد. حال نوبت معلم است که در مرحله «توضیح و تفسیر» از روش تدریس 5E، این دو تغییر را معرفی کرده و تعریف علمی آنها را بیان کند. در حقیقت دانش آموزان هستند که به نوعی انواع تغییرات را کشف می کنند و معلم تنها نامگذاری و تعریف دقیق مفاهیم را انجام می دهد.
پس از دیدن فیلم می توانید مشاهدات و برداشت های خود را از طریق فرمی که در همین صفحه وجود دارد با دیگران به اشتراک بگذارید. اشتراک ایده ها می تواند به یادگیری بهتر و کاملتر همه ی ما کمک کند.
معلم تعدادی ایستگاه برای دانش آموزان طراحی کرده است. در هر ایستگاه ، دانش آموزی که مسئول وسایل گروه است، کاربرگ مربوطه را از معلم تحویل می گیرد. اعضای گروه کاربرگ را با دقت می خوانند و سپس مرحله به مرحله آن را انجام می دهند.
این فعالیت 8 ایستگاه دارد. هر ایستگاه یا تغییری فیزیکی است و یا یک تغییر شیمیایی. البته دانش آموزان هنوز این دو مفهوم را نمی دانند و معلم هم چیزی در این مورد نمی گوید. تنها از گروه ها می خواهد که همزمان با انجام فعالیت هر ایستگاه، مشاهده گر خوبی باشند و هر آنچه با حواس خود درک می کنند را با بقیه به اشتراک بگذارند. اشتراک ایده ها فرصتی طلایی برای تقویت مهارت مشاهده گری است.
یکی از مهمترین نکات این کلاس آن است که دانش آموزان از طریق مهارت دسته بندی کردن به این نتیجه می رسند که تغییراتی که اتفاق افتاده را می توان در دو دسته قرار داد. حال نوبت معلم است که در مرحله «توضیح و تفسیر» از روش تدریس 5E، این دو تغییر را معرفی کرده و تعریف علمی آنها را بیان کند. در حقیقت دانش آموزان هستند که به نوعی انواع تغییرات را کشف می کنند و معلم تنها نامگذاری و تعریف دقیق مفاهیم را انجام می دهد.
پس از دیدن فیلم می توانید مشاهدات و برداشت های خود را از طریق فرمی که در همین صفحه وجود دارد با دیگران به اشتراک بگذارید. اشتراک ایده ها می تواند به یادگیری بهتر و کاملتر همه ی ما کمک کند.