مشاهده یک کلاس واقعی ـ تغییرات آب و هوایی
بروز رسانی شده در تاریخ ٣١ مرداد ١٤۰١
١٦
٥۰٨
زمان تقریبی ویدئو
27
دقیقه
اشتراک گذاری

مشاهده یک کلاس واقعی ـ تغییرات آب و هوایی

قرار است با هم اولین کلاس را مشاهده کنیم. کلاس مربوط است به دانش آموزان کلاس ششم از یک مدرسه در ایالات متحده آمریکا.
در جلسات قبل، دانش آموزان با تغییرات آب و هوایی آشنا شده و در مورد اثر گلخانه ای چیزهایی یادگرفته اند.
در این جلسه، دانش آموزان آزمایش هایی را طراحی می کنند تا به یک سئوال علمی پاسخ دهند :
گیاه، دی اکسید کربن و خاک چه تأثیری در افزایش دمای زمین دارند
آنچیزی که کلاس را جذاب تر کرده این است که دانش آموزان هم در مرحله طراحی آزمایش و هم در مرحله اجرای آن نقش فعالی دارند.
و تسلط و هدایت گری معلم نیز قابل تحسین است.
مطئمین هستم از دیدن فیلم لذت خواهید برد.
چند بار سعی کردم این فیلم را خلاصه کنم. ولی هر بار که به سراغ آن رفتم، دیدم که هر لحظه آن نکات و ظرایف بسیاری دارد و همین موضوع باعث شد که حذف قسمت هایی از فیلم کاری دشوار باشد.
اگرچه فیلم کمی طولانی است ولی حاوی نکات بسیاری ارزشمندی است. شما را به تماشای آن دعوت می کنم.
کاربرگ «آنچه برایم جالب بود ـ آنچه یادگرفتم»
ثبت نظر
از طریق فرم زیر میتوانید نظر خود را در رابطه با این مطلب ثبت نمایید
با ثبت نظر، ضمن اشتراک ایده خود میتوانید امتیازاتی را در باشگاه رافا کسب کنید.
نظر شما پس از ثبت توسط تیم رافا بررسی، ارزیابی و پاسخ داده خواهد شد.
نظراتی که دارای ارزش علمی بوده و حرف تازه ای برای گفتن دارد چنین نظراتی میتواند منبعی برای یادگیری سایرین باشد.
در صورتی که کاربر ثبت نام کرده باشد، با ثبت چنین نظری، 1 امتیاز دریافت خواهد کرد.
نظرات کاربران
در ادامه میتوانید نظرات کاربران را مشاهده کنید
کاربران ناشناس :
معلم بسیار خوب وبا سوالات ساده درس را شروع کرد وذهن بچه ها را به خوبی درگیر کرد وبه آنها انگیزه لازم را برای تلاش وبه دست آوردن جواب داد به طریقی که خود دانش آموزان دنبال فهمیدن درس وتلاش برای بدست آوردن جواب بودند وفهمیدن برای آنها اجباری نبود بلکه لذت بخش وبا ماندگاری بود
پاسخ : مشاهده خوبی بود. اینکه به موصوع شروع تدریس با "پرسیدن سئوال" دقت کردید خیلی خوب است.
ممنون که نطر خود را به اشتراک گذاشتید.
کاربران ناشناس :
آزمایشات جالبی بود
پاسخ : کاملا درسته
کاربران ناشناس :
درگیر کردن دانش آموزان با موضوع و استفاده از آنچه که قبلاً یاد گرفته اند -طراحی ایده و مدل توسط خود دانش آموزان -استفاده از محیط کلاس به جای آزمایشگاه و بهره گیری از امکانات بسیار ساده برای انجام آزمایش-آموزش نامحسوس مراحل علمی به دانش آموزان مثل مشاهده گوش دادن سوال دانش آموزان و تکرار آن توسط دیگران ، فرضیه نویسی ، آزمایش کردن و ارتباط دادن اون با محیط و جهان اطراف -با اهمیت نشان دادن کار دانش آموزان حتی هنگام برش بطری و تشویق راهنمایی در طی مراحل انجام کار -توجه به نظم و درست نشستن و رعایت قوانین توسط دانش آموزان -ایجاد یک مکان و زمان یکسان برای تمامی دانش آموزان -همه از نکاتی بود که این آموزش و کلاس رو از نظر من جذاب کرده و نمونه ای از یک کلاس کاوشگرانه بود
پاسخ : سلام. به نکات بسیار خوبی اشاره کردید.
با شما هم عقیده ام که این کلاس سرشار از نکات مثبتی است که میتوان از آنها ایده گرفت.
از اینکه از دیدن کلاس لذت بردید و استفاده کردید بسیار خوشحالم.
کاربران ناشناس :
از مشاهده کلاس بسیار لذت بردم. اینکه چطور معلم دانش آموزان را درگیر کرده بود و استفاده از روش علمی توسط دانش آموزان برایم جذاب و جالب بود. دانش آموزان به خوبی می دانستند که چه کاری انجام می دهند. البته معلم هم نقش خود را به خوبی انجام میداد و گروهها را به خوبی راهنمایی می کرد. واقعاً کلاس جذابی بود.
پاسخ : از اینکه تماشای کلاس برای شما مفید بود و شما را به هیجان آورده بسیار خوشحالیم.
نکاتی که اشاره کردید کاملاً درست است. البته این کلاس نکات قابل توجه دیگری نیز دارد ...
بابت اشتراک نظرتان بسیار ممنونم
کاربران ناشناس :
بسیارخوب بود
پاسخ : ممنون