روش هایی برای درگیر کردن دانش آموزان
در قسمت های قبل، راهکارهایی برای استفاده در مرحله درگیر کردن بیان شد. اما اینها تنها مثالهای محدودی از راهبردهایی بودند که میتوان برای درگیرکردن دانش آموزان مورد استفاده قرار داد.
چیتمن در دومین فصل از کتاب خود که «روش 5E در یادگیری کاوشگرانه علوم تجربی» نام دارد چنین بیان می کند :
برای درگیر کردن دانش آموزان میتوان از سه راهکار کلی استفاده کرد. راهکارهای کلی عبارتند از :
۱. راهکارهایی برای جلب توجه دانش آموزان
۲. راهکارهایی برای مشارکت فردی دانش آموزان
۳. راهکارهایی برای استخراج دانش قبلی دانش آموزان
آنچه در واقعیت اتفاق می افتد این است که هر کدام از راهبردها ممکن است در بیش از یک گروه قرار گیرد. به عنوان مثال، وقتی معلم از «بحث گروهی» استفاده می کند، هم توجه دانشآموزان را جلب کرده (راهبرد شماره ۱) و هم دانشآموزان را به صورت فردی در فعالیت مشارکت می دهد(راهبرد شماره ۲) .
چیتمن در کتاب خود ۱۵ راهبرد مختلف برای درگیر کردن دانش آموزان را بیان می کند.
ترجمه بخشی از این کتاب ارزشمند که به موضوع درگیر کردن اختصاص دارد را می توانید در همین بخش دانلود کنید.
ترجمه این بخش توسط سرکار خانم فاطمه فتحی از معلمان خوب شهرستان زهک (استان سیستان و بلوچستان) انجام شده است.
ضمن خواندن این مطلب ارزشمند، توصیه می کنم که در صورت امکان آنرا برای خودتان به یک نقشه مفهومی تبدیل کنید تا بعداً بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.
اگر در مورد نقشه مفهومی نمی دانید میتوانید روی لینک نقشه مفهومی چیست؟ کلیک کرده و اطلاعات خوبی در این زمینه به دست آورید.
بدون معطلی، ابتدا ویدئوی این بخش را ببینید و سپس به سراغ «راهبردهایی برای درگیر کردن دانش آموزان» بروید.
چیتمن در دومین فصل از کتاب خود که «روش 5E در یادگیری کاوشگرانه علوم تجربی» نام دارد چنین بیان می کند :
برای درگیر کردن دانش آموزان میتوان از سه راهکار کلی استفاده کرد. راهکارهای کلی عبارتند از :
۱. راهکارهایی برای جلب توجه دانش آموزان
۲. راهکارهایی برای مشارکت فردی دانش آموزان
۳. راهکارهایی برای استخراج دانش قبلی دانش آموزان
آنچه در واقعیت اتفاق می افتد این است که هر کدام از راهبردها ممکن است در بیش از یک گروه قرار گیرد. به عنوان مثال، وقتی معلم از «بحث گروهی» استفاده می کند، هم توجه دانشآموزان را جلب کرده (راهبرد شماره ۱) و هم دانشآموزان را به صورت فردی در فعالیت مشارکت می دهد(راهبرد شماره ۲) .
چیتمن در کتاب خود ۱۵ راهبرد مختلف برای درگیر کردن دانش آموزان را بیان می کند.
ترجمه بخشی از این کتاب ارزشمند که به موضوع درگیر کردن اختصاص دارد را می توانید در همین بخش دانلود کنید.
ترجمه این بخش توسط سرکار خانم فاطمه فتحی از معلمان خوب شهرستان زهک (استان سیستان و بلوچستان) انجام شده است.
ضمن خواندن این مطلب ارزشمند، توصیه می کنم که در صورت امکان آنرا برای خودتان به یک نقشه مفهومی تبدیل کنید تا بعداً بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.
اگر در مورد نقشه مفهومی نمی دانید میتوانید روی لینک نقشه مفهومی چیست؟ کلیک کرده و اطلاعات خوبی در این زمینه به دست آورید.
بدون معطلی، ابتدا ویدئوی این بخش را ببینید و سپس به سراغ «راهبردهایی برای درگیر کردن دانش آموزان» بروید.