اهداف مرحله درگیر کردن
کودکی را فرض کنید که در حال بازی کردن در زمین بازی است که ناگهان حرکت یک کرم توجه او را جلب می کند. کودک با هیجان سرش را به کرم نزدیک می کند و نحوه حرکت کردن آن را از نزدیک مشاهده می کند. حتی ممکن است با دستان خود بدن کرم را لمس کند.
این دانش آموز وقتی به کلاس درس حیوانات وارد می شود، تجربه ای از مواجهه با یک کرم خاکی را دارد. این تجربه دانشی در مورد این موجود را برای او به همراه دارد. وقتی معلم از دانش آموزان در مورد حیواناتی که در خاک زندگی می کنند می پرسد، این کودک حرفهای بسیاری برای گفتن دارد.
واقعیت این است که دانش آموزان با انبوهی از تجربیات و دانسته های قبلی وارد کلاس درس می شوند و این تجربیات بهترین نقطه شروع برای تدریس یک موضوع جدید است.
اما گاهاً این دانسته ها، غیرعلمی و تا حدودی اشتباهند و معلم بایستی فرصتی برای رفع این کج فهمی ها فراهم کند.
در این ویدئو در مورد اهداف مرحله درگیر کردن و به خصوص دریافت و استخراج پیش دانسته های قبلی دانش آموزان و رفع کج فهمی ها صحبت خواهیم کرد.
این دانش آموز وقتی به کلاس درس حیوانات وارد می شود، تجربه ای از مواجهه با یک کرم خاکی را دارد. این تجربه دانشی در مورد این موجود را برای او به همراه دارد. وقتی معلم از دانش آموزان در مورد حیواناتی که در خاک زندگی می کنند می پرسد، این کودک حرفهای بسیاری برای گفتن دارد.
واقعیت این است که دانش آموزان با انبوهی از تجربیات و دانسته های قبلی وارد کلاس درس می شوند و این تجربیات بهترین نقطه شروع برای تدریس یک موضوع جدید است.
اما گاهاً این دانسته ها، غیرعلمی و تا حدودی اشتباهند و معلم بایستی فرصتی برای رفع این کج فهمی ها فراهم کند.
در این ویدئو در مورد اهداف مرحله درگیر کردن و به خصوص دریافت و استخراج پیش دانسته های قبلی دانش آموزان و رفع کج فهمی ها صحبت خواهیم کرد.